#ikdrinkkraanwater levert 5.000 euro op voor drinkbaar water in Afrika en Zuid-Amerika

De campagne #ikdrinkkraanwater vierde vorige maand zijn eerste verjaardag. Met deze sensibiliseringscampagne wil AquaFlanders de Vlaming bewustmaken van de waarde van kraanwater. Zo introduceerde de federatie van Vlaamse waterbedrijven en rioolbeheerders de hashtag #ikdrinkkraanwater met de belofte om € 1 te doneren aan Join For Water voor iedere kraanwaterselfie of -video die met deze hashtag op social media gepost werd. Dat gebeurde op een jaar tijd 2.344 keer. Blij met dit resultaat, besloot AquaFlanders om de sponsoring op te trekken naar € 5.000.

Waardevol water

Met de sensibiliseringscampagne #ikdrinkkraanwater wil AquaFlanders ertoe komen dat het voor ons, Vlamingen, vanzelfsprekend wordt dat kraanwater een kwaliteitsvolle dorstlesser is en dat we er meer spaarzaam en bewust mee omgaan. Tom Waes en Nathalia trapten de online campagne af en al snel sloten meer dan 60 bekende Vlamingen zich spontaan aan. De hashtag werd een heus succes op sociale media. Meer dan 2.344 mensen deelden een publiek bericht met de hashtag #ikdrinkkraanwater op Facebook, Instagram en Twitter.

Join For Water

Daarop besliste AquaFlanders om de sponsoring te verdubbelen. De federatie schenkt dan ook maar liefst 5.000 euro aan Join For Water. Deze Belgische NGO zet zich in voor drinkbaar water in Afrika en Zuid-Amerika en focust ook op de bewustwording rond de waarde van (kraan)water, een boodschap die helemaal in lijn ligt met de campagne van AquaFlanders.

“Deze cheque van 5.000 euro zal onze partners in Mali, Benin, Haïti en de Grote Meren vleugels geven! Zij kunnen met dat geld extra ondersteuning geven voor toegang tot drinkbaar water, in het bijzonder voor meisjes en vrouwen. Dank u wel!”

Bart Dewaele - Directeur Join For Water

“Deze samenwerking past perfect in de duurzaamheidsdoelstellingen rond water die we als sector nastreven. We zijn ervan overtuigd dat we hiermee bijdragen tot het beschikbaar maken van drinkwater voor iedereen, ook op plekken waar dat niet altijd vanzelfsprekend is”

Carl Heyrman - Algemeen directeur AquaFlanders