Ik heb een vraag voor mijn waterbedrijf

Ik heb een vraag of een probleem voor mijn waterbedrijf

We raden je aan om in eerste instantie contact op te nemen met je waterbedrijf. Je kan tijdens de kantooruren altijd telefonisch contact opnemen. De juiste contactgegevens vind je op facturen of brieven die je ontvangen hebt.

Alle waterbedrijven hebben daarnaast een uitgebreide website waar ze veelgestelde vragen beantwoorden, aangevuld met ondersteunende filmpjes. Je waterbedrijf heeft mogelijk ook een online klantenportaal waar je je eigen dossier kan inkijken en een aantal handelingen uitvoeren.

Weet je niet wie je waterbedrijf is? Op deze pagina vind je snel de nodige informatie.

Ik heb de vraag of het probleem al gemeld

Heb je de klantvraag al gesteld of het probleem eerder gemeld en kreeg je geen antwoord? Standaard zal het drinkwaterbedrijf een klantvraag of probleem binnen de 2 weken opnemen.

Is je probleem niet of onvoldoende opgelost? Dan kan je een eerstelijnsklacht indienen bij je waterbedrijf. Deze klacht kan bijvoorbeeld gaan over een factuur, werken in je straat, een drinkwateronderbreking, één van de medewerkers of de website.

De klachtenpagina van je waterbedrijf vind je hieronder:

Ik ben niet tevreden met de manier waarop mijn klacht is behandeld

Vond je geen gehoor bij de klachtendienst? Is de voorgestelde oplossing voor jou onvoldoende? Als je eerstelijnsklacht niet afdoende is behandeld, dan kan je contact opnemen met de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM). VMM zal in tweede lijn de klacht behandelen. We raden je aan je klacht voldoende te documenteren.

Je kan je klacht schriftelijk indienen.

Klacht over drinkwater

Klacht over riolering

Kan de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM) niet oordelen of het waterbedrijf iets gedaan heeft wat in strijd is met de reglementering? Dan kan je altijd terecht bij de Vlaamse Ombudsdienst. Hoe je dat doet, lees je hier.